Wexnet – Driftstörning
Åtgärdat: kl. 15.30
Alla kunder ska ha fått tillbaka sin fiberanslutning. Har du fortfarande problem efter omstart får du felanmäla till din tjänsteleverantör. De håller i kontakten med oss på Wexnet.
Uppdatering 14:40
Nu ska de flesta anslutningarna vara återställda. Har ni fortfarande problem så prova och starta om er router/TV-setupbox.
Felorsak: I samband med ett planerat arbete i vår centrala utrustning så uppstod ett oväntat fel och för att återställa hela nätet krävdes omstart av den centrala utrustningen.
Uppdatering kl. 13:30
Många kunder har fått tillbaka sin anslutning, men det ser ut att ta längre tid än förväntat. Vi arbetar för att påskynda uppkopplingen.
Updatering kl. 12:27
Omstart är utförd på central utrustning.
Vissa kunder har fått tillbaka sin anslutning, men det ser ut att ta längre tid än förväntat. Vi arbetar för att påskynda uppkopplingen.
Uppdatering kl. 11:26
Wexnet har identifierat problemet och har hittat en lösning. För att lösa problemet behöver vi starta om den centrala utrustningen. Detta medför en påverkan på samtliga kunder i Wexnets Stadsnät. Kunderna kommer succesivt att få tillbaka sin anslutning, men påverkan kan vara upp till 4 timmar.
Omstart av den centrala utrustningen sker kl 11:30.
Tidpunkt
Idag den 28/8 kl.09:19
Orsak:
Problem i central utrustning
Berörda områden
Wexnets stadsnät
Vi arbetar för att åtgärda störningen så fort som möjligt. Vi återkommer med information när vi vet mer.